Idag är första dagen på resten av mitt liv.
copyright © .blogg.se 2012-05-24, 23:20:19 ♥ Vardag0 Kommentarer

 

Den senaste tiden har varit upp och ner. Träningen har jag inte brytt mig i och maten har inte varit bra. Motivationen är totalt död, trotts att jag VILL göra något åt min situation så finns inte orken till det. Jag har ofta ont i magen och bäckenet, mår illa och har ingen matlust. Vet inte hur jag ska komma tillbaka på banan igen.

 

Dom senaste veckorna har vi lärt känna nya människor. Underbart att träffa folk med samma tankesätt och humor. Vi har spenderat mycket tid med dom och ätit många middagar tillsammans. Dock har våra fasta tider hamnat i skymundan, det har blivit mer kolhydrater än min kropp tål och det märks på mitt humör, mina ömma muskler och stela leder.

 

Jag måste ta mig i kragen och hamna på rätt spår igen. Jag måste hitta tillbaka till den där beslutsamheten jag hade i början av den här 'resan'.

 

Att sätta upp regler och ta bort saker ur min kost får mig bara att bli mer sugen. Förbjuder jag mig att äta godis och chips och sånt vill jag bara ha det ännu mer. Jag MÅSTE hitta ett alternativ som gör att jag inte faller tillbaka i gamla dåliga vanor igen. Jag bara måste!

 

Ska köra igång och räkna dagar jag är utan coca-cola igen. Höll mig borta över 70 dagar sist och sen var jag dum nog att börja dricka det igen. Och nu är jag nästan fast i samma träsk igen! Dricker inte lika mycket som förut men jag har ändå tappat kontrollen att bara dricka ett glas.

 

Ska försöka ta mig samman och motivera mig under helgen och komma fram till en hållbar plan. 66 dagar kvar till bröllopet och idag är första dagen på resten av mitt liv. Nu får det vara nog, det är dags att få tillbaka kontrollen och leva det energi fyllda liv jag vill.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0