Socker och andra onyttigheter.
copyright © .blogg.se 2012-03-07, 20:57:42 ♥ Viktnedgång0 Kommentarer

 

 

Jag & min sambo har sakt att under denna månad ska vi avstå ALL skräpmat. Inga goda nuggets från donken (även fast jag äter dom med äppelbitar istället för pommes), inga pizzor eller annat skräp. Fungerar bra om man bortser från att vi ätit kina mat engång. Tänkte ta detta steget längre och avstå godis, chips och andra snacks. Popcorn kommer jag behålla i mina skåp för dom kan man tillaga nyttigare hemma. ;)

 

Jag mår ofta dåligt efter att jag ätit godis, blir slö och får lätt huvudvärk så att avstå från skiten borde inte vara så himla svårt. Desutom har vi ju kommit igång med träningen på gymmet så bra så varför förstöra den med onyttigheter? Frukt och grönsaker är ju minst lika gott. :)

 

Så från och med nästa vecka ska jag utesluta godis, fikabröd och sånt 'äckligt'. Om någon fyller år kan man ju fika lite men man behöver inte en bulle och cola/fanta för att vara social med sina vänner! Jag har kommit till en punkt i livet där jag känner att JAG och MITT välmående är VIKTIGAST.

 

Nu ska jag mysa ner mig i soffan med min underbara karl och kika på Greys Anatomy. En ny säsong börjar ju idag! :) Ha en fortsatt bra kväll så skrivs vi imorgon. Puss / S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0