Spännande insikter!
copyright © .blogg.se 2012-04-08, 09:32:56 ♥ Vardag0 Kommentarer

 

 

Igår var vi hemma hos min mamma och firade påsken. Och där insåg jag någonting viktigt. Dom senaste 14 dagarna har jag inte ätit kolhydrater och mitt blodsocker har blivit jätte bra. Igår åt jag inte heller kolhydrater MEN jag åt 5 st godisbitar och drack några glas påskmust. Vid ett tillfälle tog jag bara blodsocker och inget insulin och gissa vad?!

 

Blodsockret blev inte högre! Alltså har jag insett att jag kan INTE äta tex. bröd, pasta, potatis, ris eller skräpmat för då blir blodsockret riktigt högt. Men av lite godis och lite läsk händer inte så mycket så länge jag håller mig borta från kolhydrater! Jag tycker det känns fantastiskt och befriande att mitt blodsocker blivit bättre.

 

Dock lite udda att jag kan äta godis som är proppat med socker UTAN att blodsockret går upp. Med den insikten i bagaget innebär det självklart att jag kan släppa lite på min oro när jag stoppar i mig en glass eller en chokladbit. Men det innebär inte att jag kommer börja stoppa i mig massa onyttigheter igen! Ibland, självklart men inte jämt. :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0