SÖNDAG
copyright © .blogg.se 2011-09-25, 13:43:45 ♥ Vardag0 Kommentarer

Som dom flesta nog vet är det söndag idag. En ganska tråkig dag men ändå så där mysig. Sista helg-dagen där man kan mysa ner sig i soffan och tillåta sig själv att slappa, så gör man ju givetvis inte här hemma. Söndag = städdag även om sambon är bakfull. :)

 

Tänkte uppdatera er lite om helgen eftersom att jag faktiskt har spenderat den på ett utmärkt sätt!

Fredag: Min insulinpump hade inte funkat som den skulle under natten så jag låg i sängen och mådde skit större delen av dagen. Men mot kvällen började jag må bättre och vi tog en promenad till affären. Köpte lite popcorn, frukt och dricka och sen blev det hem och se Idol och ha fredagsmys. Spelade lite kort och såg film.

 

Lördag: (torsdag enligt josefins strumpor!) Blev en sovmorgon, sen storhandling på willys. Min kära bror kom med bilen och hämtade oss och när vi hade packat in alla mat så tog vi bussen till stan och sen fortsatte vi till borlänge och kupolen. Skulle ragga upp en bagare som kunde göra bröllopstårta, blev dock inte så lätt som vi trott. Fyndade iallafall och fick med oss några påsar hem! Hann inte mer än in och byta tröja och skor så skulle vi ta bussen igen. :P

 

Åkte hem till Sam som vi inte umgåts med på hundra år, blev hämtade av jossan och så åkte vi och köpte pizza/kebab/kycklingrulle och hämtade upp lilldanne. Hem till Jossan, åt, spelade ett musik-spel, drack och så kom Marcus och vi fortsatte spela och dricka. Pratade snabbt med bellsibo ♥ och sen gick vi ner på stan.

 

Vi skulle in på Etage för att träffa fler vänner, etage är ju inte mitt favorit ställe men sällskapet gjorde det till en bra kväll med mycket dans och sång. :) Jag & Jossan skulle gå bakom ett hörn och kissa lite diskret innan vi gick in på krogen .. det där diskret kan man ju strycka pga en LITEN olycka som fick oss att skratta halvt ihjäl oss. Den bjöd vi på! Inne på krogen träffa vi en hel del människor, blandannat min svägerskas klasskompisar. Galet att se dom ute, har dom verkligen blivit så stora? Har jag blivit så gammal? :P

 

Efter krogen gick vi med Jossan hem, trevligt att få en pratstund extra innan hon åker tillbaka till Norge. Åkte taxi hem, lite lyx ;) och satt i köket och pratade medans älsklingen åt mat. Somnade till en underbar fotmassage vid fem imorse. :P Vakande vid åtta och hade jätte lågt blodsocker, somnade om och vaknade strax efter tolv.

 

Idag är planen att som sakt städa, äta en mysmiddag bestående av potatisgratäng, fläskfilé, sallad och sås. Till efterrätt blir det lite smått och gott och en film. Och imorgon börjar vi med LCHF, hejdå pasta,ris och potatis, hejdå mitt älskade bröd och hejdå socker! Hejdå mullmage och slappa lår ;) haha!

 

Ha en bra dag alla så hörs vi! PUSS / S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0