MASSA STRUL..
copyright © .blogg.se 2011-09-21, 20:52:14 ♥ 1 Kommentarer



Det sägs att ju mer det krånglar under planeringen av bröllopet ju finare blir bröllopsdagen, om det är sant måste vi få den finaste dagen av alla bröllop. Det började med att våra 'vänner' som skulle vara marsalk/tärna inte förstod att det var VÅRAN dag inte deras. Efter en rad bråk och mycket tårar blev vänskapen uppsagd och gästlistan några personer kort.

Sen fortsatte strulet fast nu var det klänningarna till tärnorna som bestämde sig för att inte sammarbeta, det fortsatte sen med lokalstrul, kyrkdatum och cateringen. Till slut löste sig även det och bröllopet blev flyttat från 7/7 till den 28/7. När vi trodde att det var färdig strulat får vi veta att cafét som skulle göra tårtan antagligen har semesterstängt den veckan. Så nu blir det att leta efter ett ställe som kan fixa den. Tips?

Ett annat problem är brudbuketten, jag skulle vilja ha liljor med i buketten men för att kunna ha det måste jag göra en special-beställning och då hamnar priset på 2-3000:- om jag dock tar 'bara' rosor och ex. hjärtan på tråd så kan jag få buketten för 500:- !! Jag kan inte bestämma mig hur jag ska göra .. liljorna har ju en fin betydelse.

Hur skulle NI göra?


Kommentarer
Postat av: Bella

Vi kan försöka fixa liljor att ha framme vid altaret kanske? I fina stora vaser, som vi sedan tar med oss till lokalen där vi ska vara hela resten av kvällen?

Ett litet tips som gör det hela lite billigare :)

2011-09-22 @ 12:10:16
URL: http://bellla.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0