VÅRAN SEMESTER!
copyright © .blogg.se 2011-07-20, 13:57:05 ♥ Vardag0 Kommentarer

♥Fyra dagar ute på turné var precis vad som behövdes för att få nya krafter och lite egentid med mitt hjärta. På lördagen var det mycket fix innan vi skulle åka, det skulle handlas med hans pappa och sånt. Men till slut kom vi iväg. Första stoppet blev i torsång vid familjen Andersen/Erikssons stuga. Blev inte långvariaga där och åkte snabbt till rättvik där vi stanna för en bensträckare, lite sockervadd & glass! Åkte upp för ett berg och beundra utsikten lite. :)

På väg till torsång hade vi en cyklist precis i baken. :p

älsklingen äter sockervadd i rättvik :)

inte alls dålig utsikt. :P

När vi hade rastat klart åkte vi till Orsa. Blev att åka runt i stan och kika en hel del innan vi stannade på en rastplats för att äta lite middag och sova. :P Vi spenderade första natten i bakluckan på bilen och spelade spel tills ögonen gick i kors!

Ostkaka & jordgubbar ♥

och där sov vi ganska bra .. ;P

raggsockor & 'sparkdräkt' när man vill hålla värmen & hålla myggen utanför ;)

Godnatt världen!

Dagen efter vaknade vi runt åtta tiden, såg inte ett skit för att rutorna hade immat igen. Men när vi kom ut så lyste solen lite svagt och vi åt frukost och packade ihop för att styra kosan mot björnparken. Väl där fick vi vänta ett tag innan vi fick komma in (vi hängde på låset kan man säga!)

Spenderade 4 timmar där inne och bara njöt av djuren, den lilla sol som kom fram och självklart av varandra. :)

(KLICKA PÅ BILDEN FÖR STÖRRE FORMAT!)

Vi har sett allt från varg - sibiriska tigrar. GRYMT! (finns fler bilder på min facebook)

Efter att vi vart i parken åkte vi till en badplats och åt lite mellanmål sen åkte vi hem för att ge våra egna tigrar mat&vatten :) Efter det blev det en tripp till säter för att slå upp tält och plocka rödavinbär så vi kan göra pajer i höst :D

När vi hade plockat bär och lagt oss i tältet började det spöregna,
låg där och lyssna på regnet och somnade efter ett tag. När vi vaknade dagen efter regnade det fortfarande så vi skynda oss att packa ihop och åkte sen vidare mot gävle och furuvik. Väl framme vid parken så slutade det regna och vi fick en fin dag med massa mys och upplevelser.

(Klicka på bilden för större format, finns bilder från parken på min facebook.)

Efter att ha vart inne på furuvik en hel dag åkte vi mot rullsand för att campa, där blev det kvälls dopp, spel, massa bus & prat. Mysfrukost på stranden och lite solning innan det var dags att packa ihop och åka hem till vardagen igen.

När vi kom tillbaka till Falun åkte vi hem och tömde bilen, sen åkte vi hem till mamma & håkan och städa ur den och tvätta den med bilshampoo. Svärmor blev väldigt glad för att vi gjort den så ren och fin både inne och ute. :) Igår kväll kikade vi på film och bara var.

Idag håller vi på med tvätten och så ska vi städa. Imorgon fyller emla år och jag har namnsdag så då ska vi på lite kalas och sen får vi se vad som händer! Hoppas ni haft en bra helg. :) PUSS / S