DEN STORA DAGEN.
copyright © .blogg.se 2011-07-12, 21:49:48 ♥ 0 Kommentarer

                                     


Den 31 december 2010 förlovade vi oss och den 9 maj i år friade Julian. Kyrkan är bokad den 7 juli 2012 och förväntningarna är höga. Än så länge har vi inte bokat någon festlokal men det lutar åt Pilbo bystuga, vi kommer ha en ganska stor fest med familjen och närmsta vännerna.

Till en början hade vi en gästlista på över 100 personer men vi har minskat ner den av olika anledningar. Det känns bra att bara ha dom absolut viktigaste närvarande. Man kan inte bjuda alla man känner. Vi har det mesta klart för oss, hur upplägget ska vara och så.

Jag har redan valt ut min brudklänning och den är bara så fin (a) jag har skorna och jag vet på ett ungefär vilken ring jag vill ha. Julian har sin kostym och vi har provsmakat menyn. I sommar kommer det inte bli så jätte mycket mer planering. Kikar på små saker och kollar upp priser på ex. bröllopsnatten och resan.

Till hösten kommer det sätta igång mer, redan i oktober ska vi på möte med catering firman och prata ihop oss mer. Och samma månad ska vi till resebyrån och kolla upp priser på våran dröm bröllopsresa. Kan avslöja att vi kommer hålla oss hemma i Sverige men uppleva något otroligt. :)

Sen i november börjar det bli dags att göra inbjudningarna, jag ska göra dom själv så det blir lite jobb med det. I december ska vi skicka ut dom så att våra nära&kära har en chans att boka in datumet i almenackan. Och när jul och nyår är över kommer tiden springa fram.

Det är en spännande resa att bara planera alltihopa och jag längtar tills dagen är här och jag är på väg upp för altargången tillsammans med mina bröder. (får rysningar av bara tanken) :D

Är det någon av mina läsare som är gift? Som kanske nyligen planerade ett bröllop och har några tips? Skicka en kommentar och ge mig förslag till bröllopsfesten, resan, bästa tårtan eller sånna saker. :)

Ha en bra kväll! PUSS / S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0