' VÄNSKAP
copyright © .blogg.se 2011-12-08, 21:32:50 ♥ Vardag0 Kommentarer



Vänner kommer och vänner går, så kommer det vara hela livet. Ena dagen har man många på avstånd, mer som bekanta. Nästa dag är det just dessa bekanta som står en närmast.

Jag har en sån vän, Caroline heter hon. Vi lärde känna varandra för ganska precis ett år sen. Vi har varit mer som bekanta än riktigt nära. Men för några veckor sen ändrades det. När ingen annan fanns där dök hon upp. Ena dagen en bekant, idag en av dom närmaste. ♥

Under en längre tid har jag haft en nära vän som glidit mer och mer ifrån mig. Igår tog vi ännu ett kliv ifrån varandra och just nu vet jag inte ens om hon är en av mina bekanta. Det gör ont, man tror att man känner en människa, att det är ens närmaste vän. Och sen visar det sig att man inte ens pratar med varandra längre.

Jag brukade sakna mina vänner när det hände, jag brukade gråta floder och göra allt som stod i min makt för att komma dom nära igen. Men inte nu. Livet ändras hela tiden, man prioriterar saker annorlunda. Även valet av vänner. Jag kommer alltid att sakna stunderna då vi var vi, men det är inte på samma sätt längre.

Det kan gå dagar utan ett ord och när vi väl ses är det ändå inte samma sak som det var förut. Så igår kom det där sms:et, dom där orden som jag innerst inne väntat på, ord som jag själv tänkt säga. Och idag vet jag inte om vi ens är bekanta.

/ S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0