SVAR PÅ TAL.
copyright © .blogg.se 2011-08-13, 12:12:05 ♥ Vardag1 Kommentarer

Jag får ofta frågan 'hur kan du veta att julian är den killen du vill leva med resten av ditt liv?' Och först måste jag bara säga att det finns aldrig några garantier för att man håller ihop livet ut, allt jag har nu är känslan av att vi kommer göra det och va än framtiden har att erbjuda oss så är det här&nu vi har varandra och det kan ingen ta ifrån oss! ;) ♥



HÄR&NU... känslan jag får när jag vaknar upp på morgonen och ser det där fridfulla vackra ansiktet, när han sakta gnuggar sömnen ur sina stora bruna ögon.. det värmer hela mig från tårna och ut i hårtopparna. Sättet han ler på, alla hans små egenheter som inte alltid är så underbara men som man alltid uppskattas för det är HANS egenheter, hans humor som är precis som min, att hans barnsliga sida drar ner mig på jorden och att han lyfts upp av min (över)mognad lugnar mig, får mig att känna en trygghet.

Vi kompliterar varandra som handen i handsken, vi är som jing&jang och en vardag utan honom känns tom. Han får det att kittla i magen, pirra i tårna och mina knän blir som spagetti när våra blickar möts. Det var som en explosion när våra blickar möttes första gången, mina hjärtslag måste ha hörts genom hela stan. Han får mig att rådna men samtidigt våga vara mig själv. Han får det gråa att bli ljust och han finns alltid bakom mig och stöttar/hjälper även om han är på milsavstånd.

Att somna med han vid min sida är det perfekta avslutet på en stressig dag, en promenad i spöregent, storstädning och andra tråkiga och jobbiga saker känns lätta och roliga med honom. När vi hjälpsåt, är ett team då fungerar jag som bäst. Då flyter vardagen på utan större problem. Vi kan skratta oss igenom saker som jag ensam gråter åt. Vi är Julian & Sandra-lie .. team E.T ♥


9 maj - 2011 vid slussens äventyrsgolf.

När Julian friade till mig var det för mig inget snack om saken, han skulle bli min man och det var bara så det var. Det fanns ingen förklaring på det, inga ord som kunde få omgivningen att förstå varför vi skulle göra detta just nu. Det var helt enkelt bara rätt!

Det mesta mellan mig & Julian har gått fort, första gången jag såg han visste jag att han skulle bli min. Efter bara några dagar med honom var jag säker på att jag var kär. Så när vi var ute på våran första dejt var det en självklarhet för många som umgåts med oss och för oss själva att vi skulle bli pojkvän & flickvän.

Så den 7 oktober 2010 började våran kärleks saga. Men allt var inte så där bubblande härligt och ljusrosa som det borde vara. Vi hade en tuff start och efter 3 veckor tillsammans valde jag att lämna honom. Men någonting hände och våran relation fick en vändning. Vi blev mer som ett par än vänner och jag insåg att jag inte kunde sluta känna som jag gjorde.

Jag valde att släppa in honom på djupet och den där kvällen när vi satt och pratade om allting som fick mig att vända och springa bort från honom var jag säker på att han aldrig mer skulle se åt mitt håll. Istället höll han om mig hela natten, pussade, kramade och viskade att allt skulle bli bra igen. Han var precis allt det där jag behövde för att ta mig från det där mörka och destruktiva livet jag levde.

Vårat förhållande blev lugnare och vi började hitta oss själva, hitta oss som par. Nyårsafton 2010/2011 samlade vi våra vänner och hade en fest. Det många av dom inte visste var att vi skulle förlova oss. Julian höll ett litet tal och läste upp en dikt som fick mig att tappa talförmågan. Från dag 1 har han uppvaktat mig med fina ord, blommor, presenter och en massa massa kärlek.

I februari flyttade vi ihop eftersom att vi ändå var med varandra 24/7! Vi målade & tapetserade och piffade lägenheten så som vi ville ha den och vi föll in i vardagslunken. Vägen hit, till just idag har inte varit enkel för våran del men för varje dag som går älskar jag honom mer och mer. Trodde inte det var möjligt att älska en annan människa så innerligt igen.

Här&Nu stöttar vi varandra genom hård träning och andra vardagssaker och planerar vårat bröllop. Har vart lugnt under sommaren med planering eftersom att jag gjorde upp ett 'att göra schema' jag har koll på när vi måste boka tid hos ex. frisören, cateringen och allt annat som ska göras.

Hans kostym hänger hemma och väntar på att få användas, min klänning är beställd och ska sys upp efter jul. Jag har mina tärnor, han sina marsalker, vi har Olivia som brudnäbb och mina bröder som toastmasters. Vi har koll på läget och det känns toppen. Att få göra detta med Julian känns toppen & det är så rätt för mig.

Sen jag träffade honom har jag blivit en gladare och lugnare tjej, jag trivs med mig själv och alla bitar börjar falla på plats. Så till alla er som tvivlar ... jag älskar honom av hela mitt hjärta och vet att detta är bara så rätt. Kärleken har ingen förklaring, det finns inga rätta ord, den bara är. Och Julian är min kärlek. ♥



Jag hoppas att alla hittar sin kärlek och lever lycklig så länge det varar för vem vet hur länge framtiden finns framför oss? :) Lev idag, njut av det du har och uppskatta dina nära. ♥

Julian - ett liv utan dig är inget liv. Du är mitt allt och jag skulle inte vilja spendera livet på något annat sätt. Team E.T always and forever!

PUSS / S

Kommentarer
Postat av: Madde

Åh Sandra-Lie vad fint du skriver! Blir alldeles tårögd!



Ni är så fina tillsammans och man ser att du mår bra med honom och han med dig! Man ser att ni hör i hop <3



2011-08-13 @ 15:40:57
URL: http://maddiiee.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0